• Wonen
  • Welzijn
  • Zorg
  • Eten
Bewoners digitaal Contact
  • Wonen
    • Appartementen
    • Leefruimtes en tuin
    • Praktische zaken
  • Welzijn
    • Activiteiten
    • Spiritualiteit en religie
    • Ontmoeten, bewegen en beleven
  • Zorg
    • Persoonlijke zorg
    • Geriatrische zorg
    • Palliatieve zorg
  • Eten
    • Gasterij De Refter
    • Keuken
    • Tafeltje-dek-je
  • Over ons
  • Werken
  • Nieuws

Hoe kunnen wij u
verder helpen?

Bel ons: (077) 30 88 755

E-mail: info@vincentdepaul.nl

    Over ons

    • Historie
    • Werkwijze
    • Klachten
    • Medezeggenschap
    • Bewoners digitaal
    • Samenwerkingen
    • Vrienden van
U bent hier:Home > Over ons > Klachten

Klachten

Blijft niet met een klacht zitten:

  • Bespreek de klacht allereerst met de betrokken medewerker.
  • Komt u er niet uit, dan kunt u contact opnemen met de leidinggevende. 
  • Als u er met de medewerker en leidinggevende niet uitkomt, is het mogelijk contact op te nemen met de externe klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk, onpartijdig en werkt vertrouwelijk. De contactgegevens van de externe klachtenfunctionaris zijn te verkrijgen via de leidinggevende of bestuurder.
  • Komt u niet tot een oplossing, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie zorg. Op deze website vindt u speciale meldformulieren, de voorwaarden en kosten.

Cliëntenvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang (voor mensen met dementie)

Iedereen die overweegt om een Wzd-klacht in te dienen, kan contact opnemen met een cliëntenvertrouwenspersoon van Stemgever (voorheen Adviespunt Zorgbelang). Deze organisatie is onafhankelijk van zorgcentrum Vincent Depaul en heeft onder meer de taak om cliënten, hun vertegenwoordigers of nabestaanden te adviseren en bij te staan bij het doorlopen van de klachtenprocedure van Wzd-klachten.

Op www.stemgever.nl vindt u meer informatie. U kunt de cliëntenvertrouwenspersoon bereiken via:
06 34 48 37 41 of christelforschelen@stemgever.nl 

Klacht in het kader van de Wet zorg en dwang (voor mensen met dementie)

Een klacht die betrekking heeft op het toepassen van onvrijwillige zorg (zoals beschreven in de Wet zorg en dwang*) bij mensen met dementie, kunt u alleen indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie. De klachtencommissie legt uw klacht vervolgens voor aan de landelijke KlachtenCommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ). De KCOZ doet een bindende uitspraak over klachten en kan de klager een schadevergoeding toekennen. De klacht kan, zowel door de klager als door de zorgaanbieder worden voorgelegd aan de rechtbank. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van de KlachtenCommissie Onvrijwillige Zorg: www.kcoz.nl

Klokkenluidersregeling

Voor het melden van (vermoedens van) misstanden en inbreuken op EU-recht beschikt zorgcentrum Vincent Depaul over een klokkenluidersregeling.

 

Zorgcentrum Vincent Depaul

  • Wonen
  • Welzijn
  • Zorg
  • Eten
  • Over ons
  • Werken
  • Nieuws
  • Lees de waarderingen van anderen en laat ook uw mening achter.

    Plaats een waardering

    Vincent Depaul

    • Vertrouwd,
    • Deskundig én
    • Persoonlijk.
    • Sitemap
    • Privacy
    • Cookies
    • Colofon
    • Anbi
    • Cookie-instellingen
    Rookvrije Zorg

    Cookies

    Laat ons weten welke cookies we mogen plaatsen. Wanneer essentiële cookies aanklikt verzamelen wij geen persoonsgegevens en help je ons de site te verbeteren. Wanneer je Cookies accepteren aanklikt krijg je een optimale website ervaring. Meer over privacy & cookies.